כיצד לנקות משאבת בור

משאבת בור

למרות שבבתים ישנים רבים בקליפורניה אין מרתפים, הם הופכים נפוצים יותר ברחבי גולדן סטייט. אם אתה אחד מתושבי קליפורניה ברי המזל שיש להם מרתף, ייתכן שתהיה לך משאבת בור כדי להגן על המרתף שלך מפני הצפה (ואם אין לך משאבת בור, זה משהו שכדאי לשקול להשקיע בו). בבלוג זה, נסקור את ההיסטוריה של המרתפים בקליפורניה, את הפרטים של משאבות בור וכיצד לנקות משאבת בור.

מרתפים בבתי קליפורניה

בתים בקליפורניה עם מרתפים הם נדירים, אבל למה? בעקבות מלחמת העולם השנייה, הייתה תנופת דיור גדולה בקליפורניה שחייבה פיתוח מהיר. כדי להאיץ את הבנייה, יזמים יוותרו על מרתפים, למרות שבבתים מסוימים יש את מה שמכונה "מרתפי קליפורניה" – קטנים שגדולים מספיק כדי לאכלס דוד מים, מערכות HVAC, מפסקים וכו'.

סיבה נוספת לכך שמרתפים נדירים היא שרעידות אדמה נפוצות בקליפורניה. היום אנחנו יודעים שמרתפים הם מקום בטוח להיחלץ ממנו במקרה של רעידת אדמה, אבל הבנאים לא ידעו זאת בזמנו. לכן, אם אתה בעל או קונה בית בחוף המערבי שנבנה בין 1945 ל-1980, רוב הסיכויים שלא יהיה לו מרתף, או פשוט יהיה לו מרתף קטן.

כיום מתווספים לפיתוחים חדשים מרתפים המיועדים למגורים, למנוחה, או אולי "מערת אדם". מרתפים אלה חייבים להיבנות בהתאם לקוד המגורים הבינלאומי (IRC) והתיקונים שנעשו על ידי מדינת קליפורניה (סעיפים R401 ו-R402). אם המרתפים הללו בנויים לקוד, אין סיבה להחשיב אותם כבלתי בטוחים כאשר יש פעילות סיסמית. ובבתים האלה עם מרתפים, תרצה שתהיה לך משאבת בור.

מהי משאבת בור?

משאבת בור היא מערכת שנועדה להסיר מים מהמרתף שלך הנגרמים מנגר סערה, צינור שבור או גורמי הצפה אחרים. הוא מורכב מבור, שהוא בור שנחפר בנקודה הנמוכה ביותר של החדר שהוא מגן עליו, מיכל ניקוז שבו מים יכולים להצטבר בבטחה, והמשאבה עצמה.

אז איך פועלת משאבת בור? כשהמים נכנסים לחדר, הם זורמים כלפי מטה אל הבור. לאחר שהבור אסף מספיק מים, המערכת מופעלת ושואבת את המים שנאספו מהיסוד של הבית שלך.

סוגי משאבות בור

משאבות בור מגיעות בגרסאות הדום וטבולה. המנוע לסוג הכן יושב על המיכל, מה שמקל על השירות אך נראה לעין. המנוע הטבול מותקן בתוך המיכל, מה שמקשה על השירות אך שומר אותו מוסתר מהעין.

בנוסף, משאבות בור יכולות להיות חשמליות או ידניות. משאבות בור חשמליות מופעלות אוטומטית ברגע שהמים מגיעים לרמה מסוימת (הקפד גם על משאבת בור לגיבוי סוללה). יש להפעיל משאבות בור ידניות כאשר אתה רוצה להסיר מים, מה שלא מועיל לך במיוחד אם הנזק מתרחש בזמן שאתה רחוק מהבית.

כיצד לנקות משאבת בור

יש לך משאבת בור מסריחה? ראשית, ודא שלא יורד גשם או צפוי לרדת גשם; אתה לא רוצה ששום מים ייכנסו לאזור בזמן שאתה מנקה את משאבת הבור. לאחר מכן, אסוף את כל הפריטים שתצטרך:

  • יריעת ברזנט או פלסטיק
  • כלי גירוד
  • דלי גדול
  • צינור גינה
  • שואב רטוב/יבש

עכשיו, בואו ננקה! יש לבצע את המשימה מדי שנה ובאופן אידיאלי, לפני עונת הגשמים. למרבה המזל, ניתן לבצע זאת ב-7 שלבים פשוטים בלבד.

  1. נתק את משאבת הבור או כבה את מפסק החשמל. תיקון או ניקוי משאבת בור, כשהיא מחוברת, הוא מסוכן מאוד.
  2. עטפו את המשאבה ברזנט/יריעת הפלסטיק והניחו אותה באזור שיאפשר לכם גישה לכל הצדדים לניקוי קל.
  3. רססו את המשאבה עם צינור הגינה כדי להסיר שאריות רופפות.
  4. השתמש בכלי הגרידה כדי להסיר פסולת דבוקה ועקשנית ולאחר מכן שטוף אותה.
  5. רוקן את שסתום הסימון, תופס את כל המים בדלי שלך.
  6. השתמש בשואב הרטוב/יבש כדי להסיר מים עומדים מבור האגירה.
  7. חבר מחדש את משאבת הבור והנח אותה בבור כפי שהיה לפני שהתחלת לנקות. חבר מחדש את משאבת הבור למקור החשמל, והרי! יש לך משאבת בור נקייה.

זקוקים לתיקון משאבת בור או התקנת משאבת בור?

ניקוי קבוע של משאבת הבור שלך אמור לעזור לשמור עליה פונקציונלית לטווח ארוך. כמובן, דברים קורים. אם אתם זקוקים לתיקון משאבת בור – או אם אין לכם כזו ואתם מחפשים התקנת משאבת בור – פנו לאנשי המקצוע של אקספרס ביוב וניקוז. השרברבים שלנו בסקרמנטו תמיד סיפקו אותך לצרכי אינסטלציה למגורים וגם למסחר!

טיפול בבעיות אינסטלציה נפוצות



שירותי אינסטלציה

התקשרו היום 03-372-7050

About theelman

Check Also

תנאי אינסטלציה ותנאי תיקון ללא תעלה מוסברים

למרות שנוכל להמשיך ימים שלמים ולהגדיר כל כלי אינסטלציה, מתקן ותרגול בחוץ, ריכזנו את המידע …

דילוג לתוכן