Home / שירותי אינסטלציה / כיצד לנקות מרזבים וניקוז גגות סתומים

כיצד לנקות מרזבים וניקוז גגות סתומים

מרזב סתום

מרזבים וניקוז גגות מותקנים כהלכה עוזרים להגן על הרכוש שלך מפני גשם ותנאים אחרים. אבל כמו רוב ההתקנות, מרזבים וניקוז דורשים תחזוקה שוטפת כדי להמשיך לבצע את העבודה. התיקון הנפוץ ביותר שסביר להניח שתצטרך לבצע הוא ביטול סתימות, וישנן דרכים רבות לעשות זאת. בבלוג הזה, נדון בדרך הטובה ביותר לנקות מרזבים סתומים וניקוז גגות סתומים, ונבין את זה: אולי אפילו לא תצטרכו לעלות על הגג!

החשיבות של ניקיון מרזבים וניקוז גגות

מרזבים סתומים וניקוז גגות נגרמים בדרך כלל מאיסוף עלים ופסולת אחרת; לפעמים, בעלי חיים עשויים גם לעשות קן באזורים אלה, מה שיכול גם לתרום לסתימה.

מרזבים נקיים הם קריטיים בכל הנוגע לאיסוף הגשם שיורד על הגג ולהסטתו דרך מפלונים הרחק מהיסוד של הבית. בלעדיהם – או אם הם סתומים – מים ייפלו ליד הבסיס ועלולים להוביל לדליפות סביב חלונות או במרתף או בזחילה.

ניקוז גג נקי חשוב למניעת גיבוי של מים על הגג, מה שיוביל לנזילות מזיקות. במקרים הקיצוניים ביותר, מים עומדים עקב ניקוז גג סתום עלולים אף לגרום לקריסת גג.

כיצד לנקות מרזבים מהקרקע

טיפוס על סולמות עלול להוביל לתאונות ופציעות, אז נסה קודם לנקות את המרזבים מהקרקע. זה עשוי לקחת קצת יותר זמן מכיוון שאתה לא יכול לראות מה אתה עושה, אבל זה הרבה יותר בטוח! (אפילו שמענו מלקוחות שהשתמשו לראשונה ברחפן כדי לאבחן את הבעיה מלמעלה!). שתי דרכים לנקות מרזבים מהאדמה הן באמצעות צינור גינה או שואב רטוב עם אביזרים מועילים.

ניקוי מרזבים עם צינור גינה

ניתן להשתמש בצינור גינה לפינוי מרזבים סתומים. באמצעות הרחבה (המועדף הוא מוט ה-GutterMaster Telescopic Water Feed), אתה יכול לשמור את כפות הרגליים שלך נטועות חזק על הקרקע במקום להתנודד על סולם. תרצה להתחיל בקצה הקרוב ביותר למפלט, לשטוף את כל אורך המרזב, ולאחר מכן לעבוד בחזרה אל הצינור. ברגע שאתה רואה מים, עלים, זרדים ושאר פסולת זורמים למטה, אתה יודע שאתה שובר את סתימת המרזב!

ניקוי מרזבים עם שואב רטוב

אם צינור הגינה שלך לא כופה פסולת דרך הצינור, אולי אתה צריך למצוץ אותו! במקרים אלה, אבק רטוב הוא החבר הכי טוב שלך. חנות שיפוץ הבית המקומית שלך כנראה תוביל צינורות עם חיבורים מעוקלים כדי שתוכל להגיע למרזב מהקרקע (אם הם לא נושאים אותם, אתה יכול להזמין את ערכת ניקוי מרזבים בגודל 2.5 אינץ' של Vacmaster באינטרנט). לאחר שהוצאת את עיקר הפסולת, השתמש בצינור הגינה הזה כדי לשטוף את המרזבים והמפלט פעם נוספת.

כיצד לנקות מרזבים בסולם

חושבים שאתם צריכים לעלות על הגג כדי לבצע את העבודה? טיפוס על הגג עלול להיות מסוכן, ולכן איננו ממליצים על כך. אבל אנחנו גם יודעים שזה לא יעצור חלק מכם עשה זאת בעצמך! אם אתה מתכוון לעלות על הגג, הקפד שיהיה לך סולם יציב ומישהו שיחזיק אותו יציב. כמו כן, שקול לרכוש סולם מאריך שהותקן בזרועות מייצבות. אתה יכול גם לרכוש את הסולם בנפרד ולהוסיף אותם לסולם שלך (מיצב Werner True Grip, המחזק את הסולם כנגד ציפוי ושומר עליו מלהחליק הצידה, הוא אידיאלי).

ניקוי מרזבים עם מפוח עלים

אם יש לך מפוח עלים, רובם מגיעים עם חיבור לזרבובית שנועד לשחרר זרם אוויר חזק, מושלם לפיצוץ עלים, זרדים ופסולת מהמרזב. מקם את הסולם שלך כך שתוכל לעבוד מקצה אחד של התעלה לקצה השני, תוך כדי הוצאת מכשולים החוצה. הקפד לכסות את הצינור עם סמרטוט או מגבת כדי למנוע מנשיפה של עלים נוספים לתוכו.

ניקוי מרזבים עם מכונת כביסה חשמלית

אם אתה לא מנקה את המרזבים שלך באופן קבוע, לכלוך ופסולת יכולים להצטבר ולהתקשות, מה שמצריך מכונת כביסה חשמלית. מכונת כביסה חשמלית תעזור לפוצץ פסולת שנדבקה ליד החלק החיצוני ובכל מערכת המרזבים. פשוט כוון את הזרבובית אל החור ושטוף את הפיר עד שהמים יוכלו לזרום בחופשיות דרכו.

ניקוי מרזבים עם הידיים

מוכנים ללכלך את הידיים? ובכן, לא ממש, כי אנחנו ממליצים לשים כמה כפפות עבודה כבדות! לאחר מכן, תפסו דלי ומגבת גינה. התחל להסיר ידנית עלים ופסולת ביד או עם המגהץ, לזרוק אותו לתוך הדלי שלך לסילוק מאוחר יותר. לאחר שתסיימו, שטפו את המרזבים והמפלט עם מי צינור הגינה עד שהם פועלים כראוי.

כיצד לשחרר את סתימת ניקוז הגג שלך

כדי לפתוח סתימה בניקוז הגג שלך, סביר להניח שתצטרך לעלות על הגג. שוב, הקפד להשתמש בסולם בטיחות עם קבצים מצורפים ולהיות עוזר בהישג יד. לאחר מכן, תוכל לבצע את הבדיקה שלך ולנסות כמה תיקונים מהירים.

ניקוי ניקוז גגות עם מברשת צינור או שואב רטוב

ראשית, נקה כל פסולת מהחלק החיצוני של הניקוז; זה יכול להיות כל כך פשוט. אם זו לא הבעיה, תרצה להעיף מבט בתוך הניקוז כדי לוודא שאין עוד בעיה בסיסית. כדי לעשות זאת, הברג את המכסה והאיר בפנס פנימה.

יכול להיות חסימה אחת גדולה המעכבת את זרימת המים שניתן להסיר ביד כפפה; לחלופין, ייתכן שיש הצטברות של עלים ורבים שאולי תוכל להסיר עם אבק רטוב או מברשת מקטרת.

יתכן גם שיצורים קטנים או ציפורים יכולים להיות האשם. הניקוז שלך עשוי להיות בית אידיאלי מכיוון שהוא מבודד ונקי מטורפים רבים – בנוסף, עלים מצטברים מהווים קן נחמד. מטעמי בריאות ובטיחות, לא מומלץ לנסות להסיר אותם בעצמך; הזמינו איש מקצוע שיוכל להסיר אותם בצורה בטוחה ואנושית.

ניקוי ניקוז גגות עם נחש ניקוז

רוב הצטברות הפסולת אמורה להיות ניתנת לפינוי עם נחש ניקוז פשוט. פשוט האכילו את הנחש לתוך הניקוז עד שתרגישו את ההתנגדות מהסתימה. התחל לסובב את הנחש כדי לשבור אותו, המשך להאכיל את הנחש כדי לאלץ את הסתימה לכיוון צינור היציאה. אם הסתימה עבה במיוחד, ייתכן שתצטרך לחזור על התהליך הזה כמה פעמים.

אם יש לך מקדחה חשמלית (או מתכוונת לשכור אחד מחנות לחומרי בניין), תוכל גם לנסות זאת בשלב זה. מילה אחת של זהירות: שמור על הגדרת הלחץ נמוכה אחרת אתה עלול לגרום לסדק בצינור, ולהפוך סתימה פשוטה לתיקון יקר.

ניקוי ניקוז גגות עם צינור גינה

בדומה לניקוי מרזבים, אתה יכול לנסות לפוצץ מכשולים עם צינור הגינה שלך. כל שעליך לעשות הוא להזין את צינור הגינה שלך בביוב, שוב עד שתרגיש את ההתנגדות מהסתימה. לאחר מכן, הפעל את הצינור בעוצמה מלאה כדי לדחוף את הסתימה לשקע הניקוז.

אם הסתימה סמיכה במיוחד, המים שאתה מכניס לניקוז עלולים להצטבר ולחזור החוצה מלמעלה; עם זאת, לא אמור לקחת הרבה זמן עד שהלחץ של המים, והצטברות המים על גבי הסתום, יוציאו אותו בכוח.

לניקוי יסודי עוד יותר, הזרקת הידרו היא עלות משתלמת אם אתה מתקשה להגיע לצינור לגג שלך.

מניעת מרזבים וניקוז סתומים

הם אומרים שאונקיה של מניעה שווה קילו של ריפוי, ויש כמה דרכים חסכוניות לשמור על המרזבים וניקוז הגג שלך נקיים. כדי לצמצם את הצורך בניקוי – או למנוע אותו כליל – שקול התקנת מסך המאפשר ניקוז מים דרכו תוך חסימת עלים וזרדים. ה-Raptor Micro-Mesh Guard מעולה למרזבים.

מגני מרזבים אחרים, כמו מערכת המרזבים LeafGuard, מפנים מים זורמים לתוך המרזב תוך זריקת עלים ופסולת על הצד. הדבר ידרוש התקנה מקצועית שתתאים לאורכו של קצה הגג כך שלא יהיו חיבורים במרזב, מה שעלול להוביל לדליפה ולטפטוף.

צריכים עזרה מקצועית בתחום האינסטלציה?

כאשר יש לך מרזב או ניקוז גג סתומים, עדיין קיימות מספר שיטות אחרות להסרת פסולת, כגון שקיות נשיפה ומזרני ביוב. עם זאת, בשל הסבירות לסדקים בצנרת ולגרימת נזק נוסף, אנו ממליצים להביא את אנשי המקצוע — הם ראו ועשו הכל בכל מה שקשור לסתימת ביוב.

בנוסף, אם ניסיתם את השיטה לעיל ללא הועיל, ייתכן שהבעיה אינה סתימה כלל, אלא צינורות שהותקנו בצורה לא נכונה או סדוקים. זה יכול להחליש את לחץ המים ולהפחית את מהירויות הניקוז. מכיוון שלא תצליחו לאתר סדקים בעצמכם, זה הזמן להזמין את המומחים של Express Sewer & Drain בסקרמנטו.

הצעה אחרונה: פתיחת סתימה של מרזב או ניקוז גג היא לא מטלה עבור הילדים. לא רק שזה כרוך לעתים קרובות בטיפוס על סולם, אלא שיכולים להיות גם חוטי חשמל ליד הגג או סכנה מבעלי חיים מקננים. במקום זאת, הפוך את ניקוי הניקוז לחלק קבוע מהשגרה שלך, במיוחד בסתיו, כאשר רוב הצטברות העלים מתרחשת.

מבצעים וקופונים עבור סקרמנטו אינסטלציה אקספרס ביוב וניקוז



שירותי אינסטלציה

התקשרו היום 03-372-7050

About theelman

Check Also

מהו ניקוז ראשי לביוב? מה שאתה צריך לדעת

ניקוז ראשי ביוב הם חלק בלתי נפרד ממערכת האינסטלציה המורכבת של סקרמנטו. ללא הניקוז והקווים …

דילוג לתוכן